Kompletterande information om AMGO-koncernen, med anledning av gårdagens pressmeddelande.

AMGO-koncernen omsatte 2019 knappt 25 Mkr med ett negativt resultat om 18 Mkr, till stor del beroende på omstrukturering av verksamheten. Bolagets intäkter 2020 förväntas uppgå till cirka 190 Mkr, med en bruttovinst på cirka 22 Mkr och ett svagt negativt helårsresultat, som påverkats negativt av omstrukturering under första kvartalet 2020, det vill säga innan Ngage Group AB's förvärv.

Förvärvet förväntas genomföras per 1 juli 2020 efter att extra bolagsstämmor i båda bolagen tillstyrkt affären.

Genom den planerade riktade nyemissionen om 90 miljoner aktier blir utspädningen för befintliga aktieägare 49,6 procent.

Kort om AMGO Igaming

AMGO Igaming är ett svenskt onlinespelföretag som erbjuder kvalitativa spelupplevelser och underhållning för en ansvarsfull och säker spelupplevelse. Det består av ett B2B- och B2C-affärsfokus med mer än 100 års branschkompetens samlat i bolaget.

Bolaget levererar konkurrenskraftiga och banbrytande spellösningar och tjänster till sina kunder och hjälper dem växa på sina respektive marknader. Med 5 spelvarumärken som är helt ägda av AMGO, har bolaget kunskap om vad som krävs för att uppnå operativ excellens i betjäning av +500 000 kundkonton med en unik kundupplevelse. Med den snabba förändringen i konsumenternas krav och tekniker strävar bolaget efter att få och behålla kundernas förtroende, respekt och engagemang som operatör eller kund. AMGO har kontor och representanter i Danmark, Malta, Sverige och Lettland och drygt 20 anställda.
Företagets affärsidé är att investera i och utveckla produkter för casino, sportböcker och lotterispel på internet. Visionen är att AMGO ska vara ett naturligt första val för spelare och vara marknadsledande inom spelupplevelser, tjänster, kundnytta och säkerhet. AMGO kommer att växa med fokus på kvalitet och lönsamhet, och siktar på en utveckling som överstiger branschgenomsnittet. Bolaget har växt sedan starten genom förvärv av enheter i Danmark och på Malta. I nuläget har bolaget tillväxt i casinoverksamheten och ser möjligheter att växa organiskt samt genom ytterligare förvärv.

Bolaget opererar de två egna varumärkena Jetbull och Fantasino för egen casino- och sportspelverksamhet, samt Cafreeno för Social casino. Genom idag 6 så kallade "White-labels", det vill säga varumärken som opererar på Bolagets plattform nås andra och kompletterande marknader.
Såväl egna varumärken som White-labels opererar på integrerade plattformar för kundhantering och casion och spelhantering.

Bolaget har idag licens på Malta samt i Danmark.

Läs mer på https://www.amgoigaming.com