Vi korar Sveriges främsta SHL-expert tillsammans med NordicBet

Vi har gått samman med SHL:s huvudsponsor NordicBet för en stor quizkampanj inför årsskiftet, i samarbete med SHL. Konceptet är framtaget av Community Entertainment och det involverar samtliga 14 SHL-klubbar och deras fans.

”Sveriges främsta SHL-expert” är namnet på kampanjen och det handlar om just det – att kora den bland hockeyfansen som kan mest om SHL-klubbarna och SHL i stort. Upplägget består av två delar, en kvalificeringsomgång och en final. I kvalomgången svarar fansen på frågor om sin egen klubb. De bästa från varje klubb kvalificerar sig för en final, där den slutliga vinnaren vinner 20 000 kronor – varav hälften skänks till valfri hockeyförening.

Alla quiz spelas i Quiz Widget, vår quizklient, och fansen har själva fått bidra med frågor till quizen. Vi har valt ut de bästa frågorna från fansen och har sedan kompletterat med egenskrivna frågor.

”Vi vill vara en engagerande huvudsponsor till SHL, i vilket vi helt enkelt vill ge något mer och inte bara visa upp vår logotyp. Ett quiz som detta ger oss möjligheten att nå ut och samtidigt underhålla alla hockeyfans där ute. Den envägskommunikativa vägen är sedan länge förbi”, säger Joakim Jörlander, Sponsorship Manager på NordicBet om kampanjen.

Community Entertainments VD Tomas Järnstål ser mycket positivt på samarbetet:

”Det är otroligt inspirerande att göra den här kampanjen tillsammans med två så stora och starka varumärken som SHL och NordicBet. Det som gör det extra roligt är att det är en idé som har tagits fram på vårt eget ritbord och som verkligen skapar det engagemang som alltid är centralt i vår verksamhet. Här får man både samhörighet och rivalitet – samhörigheten stärks mellan fansen för respektive klubb samtidigt som man får en positiv rivalitet mellan de olika klubbarnas fans när man ska kora Sveriges främsta SHL-expert.
Det finns en stor potential för liknande upplägg med andra aktörer och på helt andra områden, vilket ska bli oerhört spännande att utforska under det kommande året.”

Kampanjen ger, förutom exponering på en mycket intressant marknad, en betydande intäkt för Community Entertainment.